Glaskoren pakken uit tijdens Fête de la Musique in Ermelo

Glas-koren

Onder de titel “Glas-koren'” hebben drie koren van dirigent Martin Glas, “Melody Singers”  uit Emmeloord, “De Liesterkrallen”  uit Havelte en “Afslag Harderwijk” hun kwaliteiten laten horen tijdens het Fête de la Musique in Ermelo.

Opening

De drie koren openden hun optreden gezamenlijk en zetten daarmee de toon voor een prachtige, sfeervolle afsluiting van het festivalprogramma in de oude kerk van Ermelo.

De koren openden met Flying free, gevolgd door het altijd aangrijpende In this heart.

De Liesterkrallen

De Liesterkrallen kwamen in het tweede blok aan de beurt voor hun eigen liedjesset. De vraag was hoe het het koor zou vergaan met een halve bezetting. Na het aanhoren van het wonderschone O Magnum Mysterium was van enige twijfel geen sprake meer. Onder de bezielende leiding van Martin Glas en als altijd begeleid door Maaike van den Berg op de vleugel haalden de Liesterkrallen het beste in zichzelf naar boven.

Afsluiting 

 Nadat De Liesterkrallen hun individuele optreden hadden beeindigd met Something inside so strong, volgde nog het optreden van “Afslag Harderwijk”. De middag werd afgesloten met een uitvoering van Bye Bye Blackbird waaraan zowel koren als publiek vol enthousiasme deelnamen.

In de ogenschijnlijk ietwat chaotische beelden ziet u Martin Glas temidden van dit alles nog net het signaal voor het uitzwaaien geven. Het was een mooie afsluiting in Ermelo. En dat was het.